Gruppträning

Starka tillsammans

Oavsett om du är helt ny, eller redan har insett fördelarna med att träna i grupp, hjälper våra inspirerande instruktörer dig att hitta motivationen.

På Safiren hittar du gruppträning både i vatten och på land. Oavsett om du vill träna kondition, styrka eller rörlighet hittar du säkert din favorit här. Eller varför inte testa något helt nytt? Våga

Aqua Hiit
Högintensiv intervallträning i vatten till härlig musik.

Box
Träningsform som kombinerar övningar från kampsport med vanliga styrke- och konditionsövningar. Träningen bygger på olika slag med boxhandskar och mitsar, där man tränar två och två. Du behöver inte ha vana från liknande träning tekniken lär du dig under passet.

Core styrka
Stabilitetsträning med fokus på att stärka bålen (mage, rygg) vi använder olika redskap för att få mer utmaning i rörelserna och att aktivera andra muskelgrupper samtidigt.

EasyLine
EasyLine är effektiv cirkelträning i lättanvända maskiner som inte kräver några inställningar. Ju snabbare du utför rörelserna, desto tyngre blir det. Du varvar övningar i maskinerna med olika mellanstationer.
Funktionell träning för hela kroppen. Här använder du din egen kroppsvikt för att skapa motstånd när du tränar och har därmed möjlighet att justera motståndet så det passar ditt fysiska tillstånd.

Hiit cardio/strength
Högintensiv intervallträning med fokus på både kondition och styrka. Passet hette tidigare Intense

Hiit strength
Ett styrkepass där vi jobbar med skivstång och hantlar.
Högintensiv intervallträning med fokus på styrka

Nordic workout
En legendarisk Safirenklass sedan 2003, alltid välbesökt, ser till att du får den bra start på lördagen.En cirkelträning i Nordic gyms maskiner med inslag av fria övningar, klassen avslutas med en gemensam övning.

Pilates
Coreträning där övningarna är hämtade från pilatestekniken, där fokus är på att stärka kroppens djupliggande muskulatur. En träningsform där andningen är ett viktigt redskap och övningarna utförs noggrant, kontrollerat och långsam.

Power yoga
En dynamisk yogaform som fokuserar på styrka, uthållighet, balans och flexibilitet. En intensivare variant.

Seniorträning
Safirens seniorträning är rolig och svettig träning för dig som är 65+. Vi tränar balans, kondition och styrka. Träningspasset är 45 minuter långt och passar både nybörjare och dig som redan tränar.

Spinning
Här tränar du helt efter egen förmåga. Spinning är effektiv och skonsam konditionsträning. Du cyklar i olika intervaller med olika belastning och intensitet till härlig musik.

TRX
Rolig och effektiv träning med träningsband.

Vattenträning intervall
Vattenträning är skonsam och tuff träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Högintensiva tidsintervaller på grunt vatten, där du tränar för att förbättra din kondition och styrka. Vattnets egenskaper används för att ge effektiv och skonsam träning för hela kroppen. Även redskap kan förekomma.

Vattenträning medel
Vattenträning är skonsam och tuff träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Ett fartfyllt pass där vi arbetar med styrka, kondition, koordination och rörlighet. För att öka intensitet använder vi oss av flytredskap.

Vattenworkout
Tuff och rolig träning i 25 m bassängen där vi använder oss av vattnets motstånd och enklare redskap, vi är även är på djupt vatten för de som vill. Utmärkt som rehabilitering eller tuff konditionsträning.

Yin yoga
Yinyoga är en lugnare och mer passiv form av yoga där man arbetar med sittande och liggande positioner.
Vi håller varje position ca 3-5 min. Det hjälper oss att mjuka upp muskler och bindväv runt leder, skelett och organ.
Man arbetar aktivt att släppa på blockeringar och fria energiflödet i meridianer(kanaler) som är kopplade till våra inre organ.
Uppmärksamhet vänds inåt och vi har andningen till vår hjälp.

Zumba
Zumba är en enkel dansklass där vi till latinska rytmer och musik från hela världen skakar höfter, rör oss och får massor med träningsglädje. Högintensiv och lågintensiv träning varvas naturligt med musiken. Zumba är helhetsträning som ger dig allt som din kropp behöver: Kondition, styrka, balans och smidighet och inte minst en rejäl dos endorfiner och energi.